On-line vědomostní hra o roce 1866
V sobotu 18.2. v 19:00 začalala On-line vědomostní hra o roce 1866, probíhala prostřednictvím „jit.meet“. Podklady pro hru vytvořilo Muzeum přírody Český ráj ve spolupráci s Komitétem pro udržováním památek z války roku 1866.
Hra systému „Riskuj“ obsahovala různě těžké otázky, kdy hráči poznávali uniformy vojáků, osobnosti války, bojiště války 1866.
Na výzvu v četu se hlásili na výběr otázky z daných témat a vybrali, za kolik bodů otázku chtějí.
Pokud byla otázka zodpovězena správně, dotyčnému byl zapsán příslušný počet bodů.
Už v okamžiku, kdy se zobrazila otázka, mohli se na ni prostřednictvím četu hlásit další. Pokud dotyčný odpověděl špatně, možnost odpovědět měli ti, kteří se přihlásili po něm.
Když byly zodpovězeny všechny otázky v kategorii, otevřela se bonusová otázka, která byla za zvýšený počet bodů.
Zajímavé bylo hru i jen sledovat. Každý se tam mohl dozvědět něco nového a sledovat výkony soutěžících.
1. místo „David P“ 65 000 bodů
2. místo „Vojtěch Klapal“ 59 000 bodů
3. místo „Marek a Míra“ 48 000 bodů
Na přání soutěžících byla sehrána ještě jedna hra. Ovšem s podstatně obtížnějšími okruhy otázek.
Soutěžící v ní poznávali hodnosti rakouské a pruské armády, kolik jednotek určitého typu bylo v roce 1866 v rakouské, pruské a saské armádě.
V této výrazně těžší hře byly body takto:
1. místo „Marek a Míra“ 54 000 bodů
2. místo „David P“ 51 000 bodů
3. místo „Vojtěch Lídl“ 41 000 bodů
Soutěžící tyto dvě hry hráli déle než dvě hodiny a bylo znát, že je tato hra se znalostmi baví. Ve virtuální místnosti, kde bylo možné hru sledovat, bylo až 16 osob, z toho 7 aktivních hráčů, kteří odpovídali na otázky.
Hra trvala celkem dvě hodiny, přesto u soutěžících nebyla znát únava a snažili se stále získat co nejvíce bodů.
Je možné, že se tato hra s jinými otázkami někdy zopakuje.